capcelera compartim1

 

Notícies

Buscar

 lupa png

 

 

L'INS MONTSORIU PARTICIPA EN EL II SIMPÒSIUM ESenRED

Detalls específics

Data: 11-07-2016

Resum

L'INSTITUT MONTSORIU PARTICIPA EN EL II SIMPOSI D'EDUCACIÓ AMBIENTAL ESenRED

Notícia

L'INSTITUT MONTSORIU PARTICIPA EN EL II SIMPOSI D'EDUCACIÓ AMBIENTAL ESenRED

 

Els passats dies 4,5 i 6 de juliol va celebrar-se el II Simposi de professorat Escoles cap a la sostenibilitat,  organitzat per la xarxa estatal ESenRED de la  qual la XESC (Xarxa d'Escoles per la Sostenibilitat de Catalunya) n'és membre. El nostre centre, com a Escola Verda, en forma part. 
Més de 70 mestres de primària, professorat de secundària i assessores ambientals han fet estada durant aquests dies al CENEAM (Centro Nacional de Eduación Ambiental) situat a Valsaín (Segòvia), al Parc Natural de la Sierra de Guadarrama. De Catalunya hi hem participat 14 persones: 9 docents, 4 tècniques i 1 postdoctoranda argentinobrasilera de la UAB. 
Els principals objectius d'aquestes jornades han estat: 
- Compartir experiències i recerca èn l'àmbit d'Eduació  Ambiental en el sentit més ampli
- Elaborar propostes de reflexió i de treball de les diferents xarxes de ESenRED.
- Recollir un catàleg d'exemples de bones pràctiques
- Visualitzar la xarxa entre els docents  dels centres.
La ponència inaugural va ser "L'Educació ambiental participativa i la construcció prospectiva de futurs sostenibles" a càrrec de la Dra. Eloísa Tréllez Solís
En total es van presentar més de 50 comunicacions, repartides en espais de primària i secundària.  L'institut hi vam participar amb l'actuació Salvem la colònia d'orenetes, però també en vam compartir altres durant les aportacions. Cada actuació era valorada en els àmbits de:
1) Integració curricular, en el marc de les àrees (les sortides, les recerques, treballs) o projectes transversals ( jardi-hort, treballs de síntesi mediambientals, etc.)
2) Participació (comitè ambiental, comunicació, tutories...)
3) Gestió sostenible del centre (compres sostenibles, reutilització de lllibres, recollida selectiva,...)
4) Acció en el medi. Implicació a l'entorn. Exemples nostres són: la recollida  d'olis domèstics o la col·laboració en projectes (Rius, El camí, Cens orenetes) i campanyes. 
5) Treball en xarxa (trobades d'alumnes, de professorat)
Les accions òptimes i desitjables abasten més d'un àmbit dels anteriorment exposats. 

Les experiències compartides i les necessitats comunes orienten cap a la integració de projectes:  ambientals, de salut, de convivència i resolució de conflictes, de democràcia participativa, interpretació de patrimoni natural i cultural, de solidaritat i cooperació, recuperació de sabers ancestrals i diàleg amb els nous. 
Tot i que es va avançant en aquest camí, queda molta feina per fer.

 

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar