Detalls específics
Resum
Les EV del Ripollès realitzen diferents activitats de sensibiltzació sobre la importància de l'aigua com a recurs.Notícia
SETMANA CULTURAL DE L’AIGUA A LES ESCOLES VERDES DEL RIPOLLÈS
La setmana del dilluns 20 al divendres 24 de març, les escoles verdes de primària i secundària del Ripollès, van realitzar un seguit d’activitats per prendre consciència de la importància de l’aigua com un recurs a no malbaratar.
Entre les moltes actvitats que les escoles van realitzar, destaquem que:
1-L’alumnat de 3r. de primària de l’escola Joan Maragall va realitzar el projecte sobre les fonts de Ripoll, on a més de valorar l’estat de la font i la qualitat de l’aigua, també es va documentar sobre diferents aspectes de cada una de les fonts de la població.
2-Els alumnes de l’escola Tomàs Raguer van poder tenir durant tota la setmana l’exposició SOSPYR, sobre canvi climàtic i biodiversitat, i van poder assistir a la xerrada del meteoròleg Jofre Janué, sobre com afecta i afectarà el canvi climàticc a la disponibilitat d’aigua.
3-Els cursos d’I4, I5, 2n., 3r. i 5é. de l’escola Doctor Robert de Camprodon han realitzat sortides a diferents fonts de la població per valorar el seu estat i si calia alguna actuació. A tall d'exemple els alumnes de 2on van visitar la font i bassa del Botàs i van detectar que estava molt bruta, plena de fang i amb poca aigua, i van demanar a l’ajuntament que la netegés ja que estaven en perill les postes d’ous de granota roja. A més aquests alumnes van instal·lar rètols informant de la importància d’aquesta font i bassa per als amfibis.
4-Els alumnes de cicle superior de l’escola Doctor Robert, van fer el Genially “Guardes del clima” proposat per la Fundació Antigues Caixes Catalanes i després varen fer uns cartells que van penjar a diferents llocs de l’escola per informar sobre la importància de no malbaratar l’aigua.
5-Els alumnes de 1r. i 4t, de primària del Vedruna - Ripoll van treballar la temàtica de l’aigua durant tota la setmana, amb jocs, contes, experiments, lectura de notícies d'actualitat, debat... i el dijous 23 va fer una sortida a la Font del Tòtil (font apadrinada de l'Escola Vedruna) per valorar-ne el seu estat.
6-Tots els centres participants han creat un DRIVE on han compartit recursos i ha servit com a eina per organitzar les diferents activitats.
En general s’ha valorat l’experiència com a molt positiva ja que ha servit per compartir recursos i realitzar una acció conjunta de totes les escoles verdes del Ripollès.
Escriure un comentari